Autónak hajtott segédmotorjával egy 15 éves fiú Szombathelyen, Oladon. Barátja megnézte a helyszínelést, majd pár órával később halálra gázolta egy autó a 89-esen.
A nyugat.hu információja szerint a csütörtökön délután halálra gázolt segéd-motorkerékpáros fiú három órával korábban végignézte szintén 15 éves barátja balesetének helyszínelését. A Vas Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóirodájától kérdésünkre, miszerint mi történt az Oladi városrészben az alábbi válasz érkezett. "Egy 15 éves szombathelyi fiatalember segédmotor-kerékpárral közlekedett a Dolgozók útja mellett kialakított kerékpárúton a Kassák Lajos utca felől a Liget utca irányába. Haladása során előbb jobbra letért egy kavicsos útra, majd ezt követően balra kormányozta járművét és az úttestre történő felhajtása során ütközött a védett úton közlekedő személygépkocsival. A baleset következtében az elsődleges orvosi vélemény szerint a motoros fiú nyolc napon belül gyógyuló sérülést szenvedett. Az ügyben szabálysértési eljárás indult" - tájékoztatta a nyugat.hu-t dr. Kazmar Enikő sajtóreferens.
A kb. három órával később halálra gázolt fiú ismerőse megerősítette portálunk információját, miszerint a baleset helyszínén ott volt segéd-motorkerékpárjával a későbbi áldozat is. A könnyebben sérült fiú a baráti társaságához tartozott, rendszeresen motoroztak együtt.
A szombathelyi baleset után három tizenéves folytatta a motorozást. Sébe hajtottak, ahol az egyik vendéglő mellett rátértek egy mezőgazdasági útra. Ez keresztezte aztán a 89-es főutat, ahol a táblák 100 kilométeres sebességet engedélyeznek a járműveknek a főúton. A mezőgazdasági úton elsőbbségadás kötelező és kötelező haladási irány: egyenesen tábla került kihelyezésre, a motorosok így csak egyenesen folytathatták volna az útjukat. A töltés miatt az alárendelt útról érkezőknek egy kis emelkedőn kell felhajtaniuk, emiatt a főúton Ausztria felé tartók nem feltétlenül észlelik időben a nekik balról érkezőket. A segédmotoros szemmagasságából a kereszteződés előtt a szalagkorlát takar valamennyit az érkező járművekből. A helyszínen látott nyomok alapján a motoros lendületből hajthatott át az úton, a személygépkocsi vezetője már csak az ütközés pillanatában taposott bele a fékbe. A sofőr megpróbálta elkerülni az ütközést, ezért jobbra rántotta a kormányt. Az autó nagy sebességgel leszaladt az útról és a jobb oldali árokba csapódva állt meg, a motor a másik oldalon zuhant árokba, a motoros pedig az aszfaltra esett. Ha a személyautó sofőrje a megengedett 100 kilométer/órás sebességgel közlekedett és így ütötte el a fiút, akkor a motorosnak gyakorlatilag nagyon minimális esélye volt csak a túlélésre. A gyors orvosi segítség már hiábavaló volt, a segédmotoros a helyszínen életét vesztette. A személyautó vezetője súlyosan megsérült, utasa könnyebb sérüléseket szenvedett. A Facebook-on az autóvezetőt gyalázó csoportot hozott létre valaki, ezt időközben törölték. Mások a segéd-motorkerékpárosok szigorúbb ellenőrzését várják el a rendőröktől, mivel a leírtak alapján több, fiatalokból álló kisebb csoport is köz- és önveszélyesen közlekedik a városban, emellett az éjszakai motorbőgetések sem ritkák az internetes bejegyzések alapján.