Újabb halálos motorbaleset történt tegnap Kaposváron. A tavasz a két keréken közlekedőket is előcsalogatta. Somogy útjai ismét hangosak a sportgépektől. Bár a KRESZ-módosítások adta szabadság megszüntette a dugókat, másrészről viszont még nagyobb veszélynek tette ki a motorosokat. Az autósok a két keréken száguldozókat hibáztatják, a motorosok pedig a gépkocsivezetőket.
A József Attila utca felől érkezett egy motoros, de nem akart vagy nem tudott előrébb jutni a pirosnál várakozó sorban, inkább az autók után szépen komótosan kanyarodott a Berzsenyi utcára. De a motoros társadalom tagjai szerint hiába legalizálták a jelzőlámpáknál az elősorolást a kocsi sor mellett, ritka, hogy a sofőrök arrébb húzódnának - szabad utat engedve a kétkeréken közlekedőknek. Fokozott veszélynek vannak kitéve.
Pohner István, oktató
- Ami igazán könnyedség a motorosoknak, nagyobb városokban hogy használhatják a buszsávot, s innentől kezdve számukra gyakorlatilag megszűntek a dugók. Tehát a motorozás tényleg azt tölti be amire hivatott, egy gyors helyváltoztatást, idéző jelbe tenném a gyors közlekedést. Persze az engedélyezet sebesség határokon belül.
Sőt ha lehet még annál is egy kicsit lassabban, mert a motorosoknak egyébként is óvatosabbnak kell lenniük - erősíti meg az oktató is a Nagy János által elmondottakat. Védtelenségük miatt - hisz őket nem védi meg a karosszéria - feltűnőbbé kell tenniük magukat. Nem véletlenül kell tompított fényszóróval közlekedniük lakott területen belül is - kisebb jármű lévén.
Itt is szinte az utolsó pillanatban vette észre az autó sofőrje a robogót. Vagy ami Jani szerint az ő életbiztosítása, az a sport dob, ami a sportos hangzást biztosítja járgánya számára. Ez sokszor segít neki abban, hogy a kocsisor legyezőszerűen megnyíljon előtte.
Nagy János:
- Érdekes, mert az autópályán sokkal inkább figyelnek az autósok a motorosokra. Bent a városban viszont abszolút nem, nem tekintenek egyenrangú partnernek minket.
Hétvégén már több olyan motoros ellen indítottak eljárást, akik bukósisak nélkül vagy ittasan vezettek. Tavaly is 37 esetben volt a motoros a baleset okozója (nyolcszor ittas vezetés miatt), ezek kimenetele négy esetben volt halálos. Arról viszont nem szól a fáma, hogy hány esetben húzták a rövidebbet a motorozás szerelmesei. Idén három segéd-motorkerékpárosból kettő okozója, egy részese volt a karambolnak, utóbbi meg is halt - tájékoztatta híradónkat Bíró Gábor, a Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense. János szerint nem szabad, hogy a rossz példák alapján, akik egy keréken száguldoznak, egy kalap alá vegyék őket és csak ezért tudomást se vegyenek róluk.
- Hát ez eléggé változó, óvatosabbak is vannak ugye?!
Szerinte csak azok figyelnek jobban a kerékpárosokra és motorosokra, akik maguk is szívesen pattanak a jármű nyergébe, Jani is ha kocsiba ül folyamatosan figyeli a visszapillantó tükröt.
Somogy TV Online